trinenyborg

Hvilket gulv har du i dit køkken og hvad er fordele og ulemper?

Trine Nyborg
7 years ago
last modified: 6 years ago

Som mange af jer nok ved, er jeg i gang med at renovere min lejlighed, og netop nu står vi overfor valg af køkkengulv. Derfor er jeg nysgerrig? Hvilket gulv har i, og hvad er fordele og ulemper?


Trægulv
Linoleum
Fliser/sten
Epoxy
Laminat
Sildebensgulv
Andet - fortæl os gerne mere i kommentarfeltet

Comments (3)

  • ptrisja
    7 years ago

    Jeg har et helt almindeligt lakeret planke-gulv.
    Fordele: Man ser ikke snavs. Forholdsvist nemt at rengøre
    Ulemper: Man ser ikke snavs. Mellemrum samler snavs. Giver lidt en "burger-effekt" sammen med træbordpladen.
    Jeg har lidt overvejet at 'fuge' mellemrummene og male mit køkkengulv lysegråt som i stuen, men så føler jeg lidt at gangen imellem også burde males... Og soveværelset... Puha... Så indtil videre forbliver det trægulv.

  • PRO
    Monomal
    7 years ago

    Jeg møder ofte denne diskussion i mit arbejde med mine kunder hvor til jeg svare at man ikke kan se på denne sag så isoleret fordi jeg mener at skabe en sammenhæng med de øvrige rum via gulvflader går over hvad der er mest praktisk i et køkken.

  • PRO
    Roundsdesign
    7 years ago

    Linoleum. Der findes et kæmpe udvalg. Nemt at gøre rent. God akustik. Forholdvis blødt at stå på. Med hensyn til tilstødende åbne rum, har jeg valgt at sænke gulvet under linoleum. Lige nøjagtig i de mm som tykkelsen er, så det passer med et ensartet niveau. Så slipper man for en liste på gulvet. Lim hele stykket op til det andet gulv, med lidt luft og så fuge op til med en sort fuge. Den eneste ulempe jeg kan se er at der godt kan komme et mærke/revne efter et tabt skarpt køkken redskab.