trinenyborg

Hvilket rum bruger du mest - køkkenet eller stuen?

Trine Nyborg
7 years ago

I de senere år er køkkenet gået fra at være et sted, hvor man lavede mad, og måske spiste det, til at være blevet boligens hjerte. For mange hitter åbne køkkener og køkkenalrum, og køkkenet synes at være blevet et samlested for både madlavning, tv-kigning, besøg af venner og et sted man 'hænger ud' og slapper af. For andre er stuen stadig hjemmets vigtigste rum og køkkenet bruges i højere grad til madlavning og praktiske opgaver.

Hvad med dig, bruger du mest stuen eller køkkenet, når du skal underholde gæster, hygge dig og slappe af?


Adelaide St House · More Info

Jeg bruger mest køkkenet til hygge, gæster og afslapning
Jeg bruger mest stuen til hygge, gæster og afslapning
Jeg bruger køkken og stue lige meget
Andet

Comments (4)

  • Nikolaj Sjørup
    7 years ago

    Jeg bruger mere og mere tid i køkkenet, men stuen er stadig det sted, jeg forbinder med rigtig dansk hygge.

  • PRO
    LivingSweetLiving
    7 years ago

    Jeg har kun et lille bitte køkken uden spiseplads, så det bliver stort set kun brugt til madlavning. Der er slet ikke plads til at der kan stå mere end tre mennesker derude samtidig :) Så stuen/spisestuen bliver brugt når der er gæster.

  • PRO
    Unica Carpets
    7 years ago

    Køkkenet er mit foretrukne rum

  • PRO
    Monomal
    7 years ago

    Jeg synes man ser en tendens mod at man er mere privat i sofaen og mere sammen med familie og venner omkring køkkenet og spisebordet.