anna_bergstromtjoho

Badkar eller inte?

Anna
8 years ago

Jag ska renovera vårt badrum och står i valet och kvalet king dusch/badkar. Jag har en treåring som visserligen gillar att bada men min man tycker att det är jobbigt att behöva duscha i badkaret. Vad tycker ni andra - ska jag riva ut badkaret och satsa på en bra duschkabin eller ska jag behålla badkaret och övertala maken att det är praktiskt med badkar när man har barn?


Den här fina bilden hittade jag här på Houzz.

Bohemian bathroom · More Info


Comments (7)

  • Maria Svensson
    8 years ago

    Jag tycker inte heller om att duscha i badkaret. Det känns som om jag ska halka. Å andra sidan är det praktiskt när man har barn så mitt får vara kvar tills barnen har blivit äldre.

    Anna thanked Maria Svensson
  • Jenny Ahlberg
    8 years ago

    Om det finns plats för både ett mindre badkar och en dusch så kan ju det vara en lösning. Det står på vår "att göra lista", alltså att kasta ut det stora och svårstädade bubbelbadkaret och ersätta med både dusch och ett badkar.

    Anna thanked Jenny Ahlberg
  • Jelena Todorovic
    8 years ago

    Jag röstar för dusch! Jag gillar inte heller att duscha i badkar, och dessutom tar det längre tid att städa, och det syns snabbare då det blir smutsigt. Inget slår ett badkar en kall och regnig novemberkväll, men dusch är enligt mig mer praktiskt. Lycka till, superspännande projekt!

  • Charlotte Gunnarsson
    8 years ago

    Hmm, svårt att välja! I min lägenhet i Stockholm har jag dusch och längtade efter ett badkar. I min lägenhet i London har jag badkar och längtar efter min dusch.. Det finns förvisso så många bra lösningar med duschväggar för badkar nu, som exemplet som @FredriksCL tipsade om, så det kanske kan vara ett alternativ?!

  • PRO
    Badhem.se
    8 years ago

    Vi har många fina badkar- http://www.badhem.se/badrumsprodukter/badkar

    Vi erbjuder även monteringsservice om man vill :)

  • Milla
    8 years ago

    Själv älskar jag mitt badkar. Hur valde du att göra Anna?