ptrisja

Det pokkers mellemrum (køkken)

ptrisja
8 years ago

Årgh. Hvad skal jeg dog gøre ved det her irriterende 13 cm’s mellemrum i køkkenet?

Lige nu ‘fungerer’ det som gemmested for en trappestige, som er for tung at bakse med, og derfor aldrig bliver brugt. Jeg har selv leget lidt med nogle forskellige idéer:

  1. Man kunne installere nogle hylder/skuffer i indhakket som i de øverste billeder (nedenfor), men udover 2 kogebøger ved jeg ikke hvad jeg skulle opbevare der.
  2. Blænd hullet af og installer hylder under vinduet, hvor jeg kan opbevare alle mine tørvarer i sylteglas som i de nederste billeder. Men vil det se mærkeligt/rodet ud?
  3. Finde mig en smal nok trappestige der rent faktisk virker, og beholde den nuværende ‘funktion’?

Hvad siger I? Hvad ville I bruge det til?

Comments (12)

  • Trine Nyborg
    8 years ago

    Jeg har selv lavet små hylder i det irriterende mellemrum og bruger det til vinflasker! Det ser enkelt ud og er ikke med til at forstyrre øjet, som hvis man lavede din mulighed nummer 2. Så kan klart anbefales!

    ptrisja thanked Trine Nyborg
  • Annamusen
    8 years ago

    Jeg tror jeg ville lave en mellemting og blænde mellemrummet af med en plade, som passer i køkkenet stil. Ville dog ikke laver hylder under vinduet, da jeg ville være bange for at det hele så lidt sammenpresset og hjemmelavet ud, hvis du forstå ;) kommer selvfølgelig meget an på resten af køkkenets stil... hvis det er utrolig stilrent med lige linjer vil det nok ikke passe ind med åbne hylder, hvorimod et mere romantisk og shabby chic køkken sagtens kan bære de hjemmelavede løsninger og åbne hylder.

    En helt fjerde ide er at lave et lille forhæng foran så du stadig kan opbevare ting bagved...? Igen skal det passe ind i stilen

    ptrisja thanked Annamusen
  • Annamusen
    8 years ago

    hvordan har du forresten lavet collagen? :D

  • ptrisja
    Original Author
    8 years ago

    Dejligt med inputs :)

    @Trine Nyborg: Absolut! Min første indskydelse var netop også at det ville være perfekt til vinflasker... Det eneste problem er bare at vi ikke drikker vin herhjemme :). Jeg kunne selvfølgelig opbevare fine sammenrullede viskestykker i stedet for flaskerne...

    @Annamusen: Jeg villle sige at køkkenet pt. ligger mellem rent/skandinavisk og landligt, og der er lidt elementer fra hver lejr. Jeg tror du har ret i at de åbne hylder bliver for sammenpresset, og forhænget bliver måske en smule for landligt for mig - det var ellers en god idé. Collagen er bare hurtigt kastet sammen i photoshop fra nogle billeder jeg fandt på pinterest.

  • Sofie Hansen
    8 years ago

    Jeg hælder til løsning nummer 2 - synes det lyder som en god måde at udnytte pladsen på :))

  • ptrisja
    Original Author
    8 years ago

    @Mick Bergenhammer

    Det ville uden tvivl være den mest effektive løsning, hvor jeg både får masser af opbevaring, men er fri for at se på det. Jeg har faktisk selv haft tanken, men har været lidt i tvivl om udførelsen, og om det måske bliver for stor en mundfuld rent håndværksmæssigt. Det jeg har været mest i tvivl om er, om jeg kan finde nogle udtræk der er robuste (og samtidigt billige) nok. Jeg må kigge lidt rundt. Ellers havde jeg også overvejet om man kunne bygge det som en løs 'kasse' på hjul, og så er det jo relativt simpelt - tænker jeg :)

  • PRO
    Hansen Living ApS
    8 years ago

    Jeg har i et lignende mellemrum på et tidspunkt lavet et viskestykke-udtræk. Jeg købte en skuffeskinne, skruede en pæn træliste på skinnen og skruede et par pæne knager på, som der kunne hænge visksestykker på, og monterede så skinnen på siden af skabet. :-)

  • Henrik Lyng
    7 years ago

    Vi har et tilsvarende mellemrum i køkkenet, og det er vi rigtig glade for. Vi har fået fremstillet en køkkenlåge på mål, der passer til de øvrige låger. Så nu har vi en drøm af et skab til bageplader, grillriste, pizzasten - nå ja, og børnenes store LEGO-plade har også fået plads derinde. Da et almindeligt greb ville støde ind i væggen, har vi i stedet forsynet lågen med en lille læderstrop, så lågen kan åbnes helt.


  • Lotte Stensig
    7 years ago

    Jeg har brugt mit 20 cms hul, til bakke og skærebræts-opbevaring. dejligt at de har deres faste plads i køkkenet.

  • Ditte
    7 years ago

    Jeg har ligesom Henrik Lyng og Lotte Stensig brugt det til bakker og skærebrædder. Synes dog det ser lidt rodet ud, når alt andet i køkkenet har relativt glatte overflader, så jeg ville også være lydhør overfor en bedre løsning ;)

  • Mille Björlik-Nimb
    7 years ago

    Jeg synes stadig, du skulle gå efter en mellemting mellem løsning 1 og 2, men hvis skinner og udtræk lyder som noget bøvl, så prøv hjul i stedet. Find/byg en lille konservesreol med hjul under, der passer i hullet, og sæt en frontplade med håndtag på, der matcher de øvrige låger.