kasper_iversen

Hvilken plante er din favorit i stuen?

Kasper Iversen
7 years ago

Maria Kragmann · More Info

Den grønne trend er over os, ikke bare fordi det er sommer, men fordi planter i indretningen er trendy som aldrig før!

De er allevegne – i magasinerne, i butikkerne i hvert et rum hos bloggerne og ikke mindst i helt almindelige hjem. Men hvilken plante er den flotteste? Ja, hvilken ville du vælge?

PS. Læs også guiden til Alt du skal vise om de 8 mest populære planter

Monstera (også kendt som blogger-planten)
Kaktus
Tørrede eukalyptus-grene
Bregne
Små sukulenter
Måske en helt anden? Skriv gerne hvilken - eller upload et billede :-)

Comments (17)

  • PRO
    Tina Switzer
    7 years ago

    Arizona kaktus

  • PRO
    nettoline Fyn
    7 years ago

    fredsliljer - De hænger med bladene når blomster skal vandes + renser luften i stuen

  • PRO
    Greenify
    7 years ago

    Ficus Lyrata er også en fantastisk stueplante - smuk og nem :)


  • Trine Nyborg
    7 years ago

    Kaktus fordi de holder uden alt for meget omsorg! :)

  • Carl Palmquist
    7 years ago

    Cactus er den nyeste trend :)

  • Minna Torstensson
    7 years ago

    Er ikke så vild med planter, holder mere af blomster


  • Heidi Allen
    7 years ago

    Monstera fordi de er super nemme at holde :)


  • Sophie I
    7 years ago

    Hvis jeg skal vælge må det blive en kaktus :)


  • PRO
    Roon & Rahn
    7 years ago

    Bonsai træ, hvis man må kalde det en plante ;)

  • Malthe Winther Kühn
    7 years ago

    Jeg gad godt vide hvilken, der så er nemmest at holde. Nogle bud?

  • Kasper Iversen
    Original Author
    7 years ago

    God spørgsmål, Malthe. Kaktus er jo kendt for at være super nemme at holde – men hvis man kigger på listen her må eukalyptus-grenene være dem, der kræver mindst pleje, fordi de er tørrede ;)

  • ptrisja
    7 years ago

    @Malthe Winther Kühn.

    Monstera'en er rimelig hårdfør, men ellers har jeg gode erfaringer med planter i Calethea-familien:

    Mine har været enormt hårdføre, de er relativt billige og nemme at få fat på, har en god størrelse, og er interessante at se på. De begynder at hænge/åbne sig, hvis de tørster, så man altså fysisk kan se hvornår de trænger til at blive vandet. Få minutter efter vanding rejser de sig igen. Nemt!

    Palmer er også et godt bud, min Dracaena Marginata til 9 kr fra
    IKEA havde jeg i mange år. Faktisk tog det mig over 1,5 år at slå den
    ihjel efter jeg besluttede at stoppe med at vande den, fordi jeg egentlig ikke synes den var pæn (R.I.P). Min Schefflera Arboricola (som nok også går ind under palmer) virker også rimelig ligeglad med om jeg lige vander den, eller om den står i stegende sollys:

    Kaktusser/sukkulenter har jeg ikke altid haft meget held med, og synes generelt de får mere ros for at være nemme end de har fortjent. Selvom de som udgangspunkt ikke kræver så meget, er det en katastrofe der ikke kan rettes op på, hvis de først overvandes. Hvis man kan holde vandingen til et minimum (ca. 1 gang om måneden), klarer de det ellers fint.

    Hvis du er helt elendig til planter kan appen Koubachi (den er gratis) måske hjælpe, da den fortæller dig præcis hvornår dine planter skal vandes/gødes uden du skal tænke for meget over det.

  • PRO
    Ragus & Co
    7 years ago

    Opstammet violin figen er pt min favorit - men ellers har sukkulenter i alle afskygninger i mange år været fast inventar. Er også super glad for min asparagusa, som har lange ranker med fine små fjerlignende blade.

  • Mille Dinesen
    7 years ago

    Et oliventræ.

  • Mark
    3 years ago

    Det er min Monstera der er favorit 😊

  • PRO
    Incado
    3 years ago

    Hos Incado er vi blevet enige om at den klassiske stuebirk aldrig går af mode!

    Ps. Kat medfølger! 😅