anna_holmquist26

Vilken trend är du trött på?

Anna Holmquist
7 years ago

Trender inom inredning kommer och går - vilken börjar du tröttna på? Kanske är du less på "Keep calm-planscher"? Eller är det något annat? Berätta här!


sfgirlbybay · More Info

Comments (21)

  • mariannese
    7 years ago

    Jag är trött på enstaka stora bokstäver i trä, har aldrig förstått mig på det.

  • PRO
    Basis konstskola/Inredning och design
    7 years ago

    Ljust och fräscht

  • PRO
    Hedemora Glasmästeri
    7 years ago

    Börjar bli riktigt trött på all dålig fantasi, lite väl många som inte törs ta ut svängarna. -Är verkligen vitt så roligt?? :)


  • PRO
    Färgglatt AB
    7 years ago

    Är trött på allt det vita o shabby chic, det är tur att det börjar försvinna mer o mer...


  • PRO
    EJ Interior
    7 years ago

    Vitt och avskalat och opersonligt.

  • PRO
    adorek
    7 years ago

    Jag har börjat tröttna på bara vitt och ser gärna att hemmen får lite mer färg.

  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 years ago

    Alla dessa tavelväggar. Jo det är snyggt men tröttsamt när alla visar samma sak. Har vi inte mer idéer här i Sverige?

  • Joanna & Ulrika
    7 years ago
    Såå trött på alla tavlor och posters med avskräckande djur och insekter, även med döskallar, pistoler och liknande! Bort, bort, bort! Fram för mer vackra tavlor med motiv som man blir glad av
  • Johan Eriksson
    7 years ago

    Kate Moss - Life is a joke poster.... och alla abdra svartvita massproducerade planscher... exempelvis Ruben Ireland. När någon har en sån så tänker jag "ahh du har homestylat ditt eget hem... ska du sälja?"

  • Petra
    7 years ago

    Jag är nog mest trött på alla dessa ord som finns på folks väggar som fånga dagen/Carpe Diem mm. Det tillsammans med vita Häxans inredning att allt ska vara shabby även det som inte är det egentligen. Fast vad vet jag...är inte trendkänslig ett dugg! Så mitt hem ser ut precis så som jag vill utan andras ord om vad som är modernt. Det finns allt från Mormors reseminnen, till mammas 1700-talsbyrå och teakmöbler från 60-talets NK till Tebordet från Afghanistan... På någon vänster fungerar det ihop med soffan och taklampa från IKEA ändå! I alla fall i min värld.

  • Elvira Dahlgren
    7 years ago

    Poster-trenden! Man ser likadana posters överallt! E g Kakaoögon från Olle Eksell ... har börjat tröttna på det tyvärr.

  • Stina5
    7 years ago

    Jag tröttnar på det som är lika överallt. Håller t ex med Elvira om kakaoögonen som ju egentligen är fin men som känns så otroligt fantasilös eftersom man ser den överallt. Samma med Andy Warhol-moderna-muséet-posters, de där boll-mässings-ljusstakarna från Svenskt Tenn (som ju egentligen är superfina!!!) och allt annat som syns i varenda inredningsreportage. Jag hämtar inspiration från hem som detta: https://www.houzz.se/magasin/hemma-i-elsa-billgrens-droemska-laegenhet-paa-soeders-hoejder-stsetivw-vs~57496801

  • PRO
    Sommarnöjen
    7 years ago

    Håller med

  • PRO
    WÅG Event & Inredning
    7 years ago
    Den samma lika skandinaviska stilen, "perfekt" älskar hem som är stilrena men med färg & former. Hellre våga och gör något konstigt annorlunda än något stelt och perfekt.
  • PRO
    Graffiti och Inredning av Pernilla
    7 years ago

    Jag samlar på inredningsreportage och bilder till min blogg mest från icke-svenska sidor, det har blivit både australiensiskt och brasilianska stilar, tex från brasilianska inredningstidningen casa e jardim . Bloggen är mitt sätt att leva ut alla inredningsdrömmar utan att göra av med pengar och diskussioner med maken som aldrig är med på mina snabba stilbyten :)

  • instockholm
    7 years ago

    Trött på öppen planlösning kök-vardagsrum. Till vardag bullrigt från diskmaskinen o fläkten som stör dem som vill titta på tv eller läsa. Blir lätt stökigt samt vardagsrums möblerna luktar mat. Vid bjudningar är det extra stressigt då man är tvungen att diska o röja innan gästerna kommer och under måltiden svårt att dölja röran i köksdelen. Läste att i USA börjar man gå ifrån öppen planlösning.

  • Johnny Rasmussen
    7 years ago
    Har tidigare inte funderat så mycket på vad jag inte tycker om, mer på vad jag gillar. Men det här kom jag fram till: pimpade rum med prylar utan funktion kan jag lätt vara utan.
  • Ghislaine Telles
    7 years ago

    Trött på falsk chubby chic, öppen planlösning kök-vardagsrum och black and white inredning

  • PRO
    Silander & Holst S.L.
    7 years ago

    Shabby chic, Enstaka stora bokstäver och "döskallar". Har aldrig förstått tjusningen med att ha döskallar vare sig på kläder eller inredning..

  • Susanna Öhman
    6 years ago

    Vitt och väggar med svartvit fotokonst. Uttjatat!